Stora Servicedagen

 

12342804_10204234847710275_5498489562645401075_n

Idag har vi (Ada och jag) föreläst på Stora Servicedagen, som anordnas av Företagsuniversitetet varje år. Den här gången på Hotel Clarion Sign i Stockholm.

ada och eva

Vår rubrik för dagen var ”Kundfokus – på riktigt” och vi byggde föreläsningspasset runt vårt bokprojekt. Jag har skrivit lite om det här tidigare, men i korthet handlar det om att vi intervjuat 15 olika verksamheter om deras syn på kundorientering. Dessa berättelser kommer så småningom att bli del av innehållet i en bok.

Leif o Carin

Under dagen var Carin da Silva konferencier och en skicklig sådan. Hon lyckades bland annat hålla igång ett meningsfullt  samtal med Leif Mannerström – inte världens lättaste uppgift… Leif var väldigt underhållande i sin oförbereddhet, och levererade den ena höjdarrepliken efter den andra. Mitt under samtalet med Carin ringde hans telefon, som låg i jackfickan vid sidan av scenen. ”Det är nog någon som vill att jag ska fixa bord åt dem, det är ju så fullbokat… Då ringer de till mig. Jag får ta det i taxin på väg härifrån.”

passion

Det pratades en del om passion under dagen, bland annat i ett glödande framförande av Choice Hotels egna Passion Manager, Ulrica Rosén. Leif Mannerströms passion gick det inte att ta miste på, hans största drivkraft verkar vara att han tycker att det han håller på med är så otroligt roligt. Leif berättade att han varje natt öppnar en ny restaurang, men att han på morgonen får lägga planerna på is – han har lovat sin fru att det är stopp nu.

Om du vill läsa mer hittar du live-bloggen här: http://www.foretagsuniversitetet.se/Bloggar/Live-blogg-fraan-Stora-Servicedagen-2015

Nu ska jag strax gå och lägga sig, imorgon är det är dags att att åka ner till Västkusten för ett pågående uppdrag. Den här gången kommer vi att fokusera hårt på professionellt bemötande och hur man skapar positiva kundupplevelser.

Allt för idag – vi hörs!

ps några av bilderna har jag knyckt från Matilda Andréassons blogg från idag ds